Після скандалу з перевізниками в Житомирі створили робочу групу: що обговорюють
Після чергового скандалу з приватними перевізниками Житомира містяни створили петицію з вимогою негайної реакції місцевої влади. Вже 4 квітня її розглянули виконавчі органи Житомирської міської ради та ухвалили рішення про створення робочої групи.
Про результати першого засідання робочої групи та подальші кроки розповів журналістам СК1 заступник міського голови Олександр Шевчук.
"В нас перше, саме головне, що було підписано розпорядження про створення робочої групи. В які входить депутатський корпус, а також запрошені активні громадяни міста Житомира. Вчора (ред. 9 квітня) вже було перше установче засідання, де проговорили всі питання, які в подальшому будемо обговорювати", — зазначив Олександр Шевчук.
В петиції громадяни вимагали розірвати діючі договори з приватними перевізниками та розробити нову маршрутну мережу.
"В рамках робочої групи це питання буде теж обговорено. Вони поки-що працюють по тимчасових договорам згідно схеми і маршрутів, які в них на сьогоднішній день є. Управління транспорту і зв'язку пропонувало затвердити мережу — це фактична мережа, та що на сьогоднішній день існує", — пояснив заступник мера.
Також в петиції громадяни пропонували запровадити єдиний тариф на весь комунальний транспорт міста та безкоштовну пересадку між маршрутами «Житомирського трамвайно-тролейбусного управління» впродовж 60 хв.
"Це все буде покроково обговорюватись. Вчора накидали основні напрямки, згідно яких буде працювати ця робоча група, і я думаю, що по кожному з цих пунктів буде прийнято те чи інше рішення. Тому що єдиний квиток — це має бути єдиний перевізник, єдиний оператор збору виручки", — каже Олександр Шевчук.
Впровадження єдиного квитка вимагає багатьох змін у законах України, тож це питання вирішити швидко неможливо, пояснює Олександр Шевчук.
"Це один з напрямків, які буде напрацьовувати робоча група. Це прохання змін у законодавстві: зміни в Податковий кодекс, Адмінкодекс, Закон України про автомобільний транспорт, Бюджетний кодекс, щодо впровадження можливості організовувати перевезення у Житомирі як транспортна робота — оплата за кілометр", — наголосив заступник міського голови.
Допоки немає змін у законодавчій базі місцева влада працюватиме з тим, що можна зробити зараз: намагатиметься врегулювати умови договору між комунальними та приватними перевізниками з міською радою.
Загалом на першій зустрічі, яка тривала одну годину, окреслили напрямки подальшої роботи та на початку засідання слово надали громадському активісту Андрію Шайді, який коротко представив свою діяльність та запропонував власне бачення напрямків, які варто розглянути. Після чого відбулася відкрита дискусія між депутатами та учасниками засідання.
Переглянути коротку презентацію можна за посиланням: https://drive.google.com/file/d/1oOYjhRMo76td8oyTr8fqJfU9p2lvHHLh/view?usp=sharing
Серед напрямків подальшої роботи:
- Управління транспорту має підготувати повний пакет чинної нормативної бази, приклади договорів із перевізниками та оператором АСООП;
- Необхідно налагодити діалог із обласною військовою адміністрацією не лише через листування, а й у форматі безпосередніх переговорів — адже незабаром область проводитиме нові конкурси;
- Також мають бути зібрані актуальні дані про наявний рухомий склад як у ТТУ, так і в приватних перевізників.
Нагадаємо, 8 квітня Житомирська міська рада відповіла на петицію про недопущення шантажу з боку перевізників.