Як одночасно декларувати безбар’єрність і знищити 6 низькопідлогових тролейбусів ЛАЗ?
Матеріал підготовлено за сприяння спільноти "Тут є місто.".
Тролейбуси ЛАЗ E183 стали першими низькопідлоговими машинами в Житомирі, ознаменувавши новий етап розвитку громадського транспорту в місті. У 2007 році місто закупило шість таких одиниць.
З того часу вони, попри періодичні поломки, курсували вулицями міста, аж поки остаточно не опинилися в "трупному ряду" у 2021–2022 роках у зв’язку з надходженням 50 нових тролейбусів БКМ. І це при тому, що за кілька років до цього ЛАЗи проходили середній ремонт (СР).
Про ці шість тролейбусів міська влада згадала зовсім нещодавно у своєму "плані безбар’єрності". У документах їх продовжували враховувати в загальній кількості низькопідлогового рухомого складу, хоча вони давно не виходили на маршрути.
Насправді всі ці тролейбуси вже понад три роки іржавіють просто неба в "трупному ряду" на території депо. Лише нещодавно комунальне підприємство спробувало реанімувати один із ЛАЗів — №2073, але очікувано зазнало невдачі: кузов тролейбуса майже повністю згнив через відсутність своєчасних ремонтів і належного догляду.
ЖТТУ свого часу зробило ставку на ремонт 30–40-річних високопідлогових ЗіУ, які не відповідають жодним стандартам безбар’єрності та давно мали бути списаними, а не курсувати на міських маршрутах.
З таким підходом влади та безвідповідальністю керівництва ЖТТУ комунального перевізника очікує лише занепад і зникнення. Навіть приватні перевізники розуміють, що нескінченно експлуатувати старі маршрутки неможливо — пасажири завжди оберуть сучасний комфортний транспорт, а не вічно застарілий "ЗіУ".
Салон тролейбусу ЛАЗ після спроби зробити ремонт
Капітально відновлений тролейбус ЗіУ №1238
Тролейбуси ЛАЗ на території депо
Нагадаємо, у 2014 році Житомирське ТТУ відновило тролейбус ЛАЗ № 2074, який декілька років простояв розібраним в цеху.
Читайте "Тут є місто" в Фейсбук. Далі буде...