Житомир офіційно відмовився від закупівлі тролейбусів за кредитні кошти ЄБРР
Житомирському трамвайно-тролейбусному управлінню виділяють з бюджету громади понад 1 млн грн за перевезення пільговиків комунальними автобусами, також підприємство має сплатити 2,5 млн грн юридичним радникам за роботу над кредитною угодою з ЄБРР, від якої відмовилися.
Зміни до фінансового плану підприємства ухвалили на позачерговому засідання міськвиконкому 27 листопада 2025 року, повідомляє Житомир інфо.
«Збільшене фінансування загального фонду бюджету на 1 млн 55 тис. грн – це фінансування за пільгове перевезення на тих автобусних маршрутах, які ми отримали в постійне обслуговування (№1, 23,44 – ред.). Зі спеціального фонду міського бюджету витрати менші, ніж очікувалося на закупівлю зупинки (на 132 тис. грн) і на забезпечення діяльності військових формувань (на 90 тис. грн), ці кошти повернуті до міського бюджету. Виникла необхідність збільшити інші операційні витрати підприємства для оплати послуг юридичним радникам на 2,5 млн грн. Таким чином прибутки підприємства збільшаться на 1 млн 55 тис. грн, видатки – на 2 млн 598 тис. грн, загальний результат – збиток збільшується на 1,5 млн грн», - сказав начальник КП «Житомирське трамвайно-тролейбусне управління» Сергій Лазарєв.
Зауважимо, що на позачерговій сесії Житомирської міської ради 25 листопада заступник мера Олександр Шевчук розповідав, що ТТУ має оплатити юридичний супровід угоди з Європейським банком реконструкції та розвитку (ЄБРР) щодо оновлення рухомого складу – закупівлі нових тролейбусів та електробусів. Депутат Олег Горай заявляв, що комунальне підприємство «має невиконані зобов’язання в частині погашення зобов’язань по кредиту в розмірі 50 тисяч євро».
«Ця угода була підписана, укладена, і на сьогодні ми ведемо перемовини з банком щодо можливості оплати чи неоплати цих сум», - сказав Олександр Шевчук.
Секретар міської ради Галина Шиманська повідомила, що місто відмовилося від кредиту ЄБРР.
«Там йшли в пакеті електробуси з електроустановками та тролейбуси з автономним ходом. Знаючи ситуацію, яка є з енергією і з енергоносіями в країні, звичайно брати електробуси – це вектор в нікуди. Тому було прийняте рішення відмовитися від цього кредиту. Але консультанти свою справу зробили, тому є зараз так, як є», - сказала Галина Шиманська.


