У Житомирі пасажири маршруток №33 скаржаться на якість перевезень: як ситуацію коментують перевізник та міська влада
З 8 листопада 2025 року міський маршрут №33 "Корабельна — Селецька" за результатами проведеного конкурсу обслуговує перевізник ПП "Іваницька Т.В.". Пасажири маршруту скаржаться на якість перевезень та незадовільний стан транспорту. У міськраді Суспільному сказали, що провели перевірку. Перевізниця прокоментувала журналістам ситуацію і розповіла про подальші плани щодо маршруту, який вона обслуговує.
Житомирянка Валентина, яка постійно їздить цією маршруткою, розповіла знімальній групі, що раніше на маршруті курсували комфортні зелені комунальні автобуси. Зі зміною перевізника на маршрут, зі слів жінки, виїхали старі розбиті маршрутки — в них холодно, брудно й небезпечно, і їздять вони не за графіком.
"На зелених маршрутках їздити було краще: вони приходили вчасно і в транспортному додатку можна було відслідкувати, в який час вони йдуть, затримуються чи ні. А це ось геть незрозуміло. І ви самі бачите стан маршрутки: там протікає, там тече — огидно сидіти. Підлога брудна, все брудне, але все одно ти ж маєш їхати. Потрібно щось змінювати, щоб люди з цим щось робили", — говорить Валентина.
"Нехай би залишили автобуси такі, які були до цього. Ви ж самі бачите, тут некомфортно, незручно — тут швидше можна забруднитися, ніж проїхати. Але вибору немає — що маємо, те маємо. Стан маршрутки незадовільний. Хочеться змін, хочеться кращого. От дивіться: 15 гривень сплачуєш за проїзд, коли їдеш комфортною маршруткою №19 або №126, і 15 гривень платиш тут — я з цим не згодна", — говорить ще одна пасажирка маршрутки №33 Інна.
Пасажирка маршрутки №33 Світлана зазначила, що в маршрутці холодно і брудно, а єдиною перевагою є те, що за проїзд, на відміну від інших маршруток, можна розраховуватися не лише карткою, а й готівкою.
Броніслав Концевич, який користується послугами маршрутки №33, навпаки — сервісом у маршрутці задоволений.
"Що стосується маршруту №33, я ним захоплююся — маршрут пунктуальний, водій дотримується графіку. Цей маршрут є досить практичним. Я часто їду на Сінний ринок, і мене це дуже влаштовує. Раніше був великий автобус, а зараз маршрутку пустили. Може, там не вистачає пасажирів, може виручка маленька, але нас і такий вид транспорту влаштовує, тому дуже дякую", — говорить чоловік.
Водій маршрутки №33 на ім'я Юрій раніше працював на маршруті №1. Маршрутом №33, за його словами, користуються переважно пенсіонери та люди з інвалідністю, що впливає на заробітки.
"Комунальний транспорт, а це ТТУ, відмовились від цього маршруту, тому що він нерентабельний. А ви всі образи скидаєте на перевізника. Я не знаю, чи він витягне цей маршрут. А працювати, звичайно, у цих умовах не дуже комфортно", — сказав водій і відповів, що розрахунок за проїзд у маршрутці проводиться безготівково.
Журналісти телефоном зв'язалися з перевізницею Тетяною Іваницькою, яка обслуговує маршрут №33. За словами перевізниці, наразі складно знайти водіїв на роботу, а через податки та високу вартість заправки автотранспорту маршрут не приносить прибутків, що впливає і на стан транспорту, який працює на маршруті.
"Я 20 років обслуговую транспорт в місті. Валідація мала. Якщо виїжджає "Рута", яка заправляється газом, то заправка коштує 1300 гривень, якщо виїжджає "Атаман" (марка автобуса — ред.), то заправка соляркою обходиться у 2400 гривень. Немає грошей на запчастини. Ми попрацюємо і побачимо, якою буде ситуація. В збиток точно ніхто працювати не буде. Це взагалі питання часу. У мене нормальні 4 автобуси, просто один автобус наразі на фарбуванні, а другий автобус сьогодні зламався — не відчинилися двері, погано качає повітря. Зараз налагодиться, і всі 4 "Атамани" будуть ходити. Люди звикли до "МАЗів" і до цих великих нових автобусів. У мене теж не найгірші автобуси", — сказала Тетяна Іваницька.
На питання журналістів про те, як на маршруті проводять розрахунок за проїзд, Тетяна Іваницька відповіла, що безготівково. На уточнюючу репліку журналістки, що водій на її очах брав готівку, перевізниця сказала, що не каратиме водіїв за ці порушення.
"Я не вижену водія, тому що немає кому працювати. Я їх не зобов'язую. Вони знають, що не можна брати готівку, але карати його, коли він завтра покладе ключі і піде, а тут не буде кому виїхати — ні, я не буду", — зазначила Тетяна Іваницька.
У телефонному коментарі заступник Житомирського міського голови Олександр Шевчук розповів, що договір з перевізником укладено до листопада 2026 року з можливістю інвестицій по маршруту — зокрема, в оновлення і зміну рухомого складу. Якщо умови не будуть виконані, після завершення річного терміну дії договір з перевізницею не продовжуватимуть.
За словами Олександра Шевчука, після отримання на гарячу лінію скарг від пасажирів, які користуються маршрутками №33, була проведена позапланова перевірка.
«Результати є, вже складений акт, сьогодні чи завтра перевізнику він буде вручений. Щодо акту порушення: є договір в якому перевізник повідомлений про правила перевезення, які виставляє наше управління транспорту і зв'язку, і за кожне порушення є штрафні санкції, які будуть відображуватися в компенсації за перевезення пільгових категорій. І графіки порушення, стан, те що перевізник буде письмово надавати відповідь, що машина зламалася, але це все не впливає. Перший акт це одне з попереджень, на другий акт буде розрив договору. Штрафні санкції будуть проводитися в будь-якому випадку. Що стосується готівки, на сьогодні по наших розрахунках це вже менше ніж 10%, є динаміка. Всі перевізники письмово повідомлені про порушення. Згідно з постановою Кабінету міністрів, на скарги які приходять, ми повинні реагувати позапланово. Провели позапланові перевірки на маршруті №33 та №26. Стосовно всіх інших перевізників, по управлінню є наказ і протягом десяти днів ми повинні провести планові перевірки на виконання умов договору», – зазначив заступник Житомирського міського голови Олександр Шевчук.


