У Житомирі готуються до проведення конкурсів на автобусні маршрути: змін зазнають маршрути №8 та №44
6 серпня виконавчий комітет Житомирської міської ради затвердив оновлену автобусну мережу та новий склад конкурсного комітету для визначення перевізників на міські автобусні маршрути.
Загальні зміни — мінімальні
Оновлена мережа загалом не передбачає кардинальних змін: більшість маршрутів залишаються без змін або отримують незначні коригування. Винятком стали лише кілька маршрутів, зокрема №8 (нині не діючий, що сполучав вул. Праці та вул. Параджанова) та №44 (вул. Праці - Корбутівка / Міське кладовище).
Маршрут №44: не заїздитиме на Крошню та Малинський ринок
Змінений маршрут №44 Бориса Тена - Корбутівка / Міське кладовище, діятиме після проведення конкурсу
Діючий маршрут №44 Праці - Корбутівка / Міське кладовище
Після проведення конкурсу маршрут №44 більше не заїжджатиме на Малинський ринок і на вулицю Праці. Таким чином, він стане фактичним дублером тролейбусних маршрутів №15 та №15А. Різниця лише в можливому заїзді на міське кладовище та на вулицю Бориса Тена, де, втім, немає значного пасажиропотоку. За тим же маршрутом на Бориса Тена планується відновлення руху автобусу №5 (Мальованка – Польова).
Варто зазначити, що скасування заїзду на вулицю Східну (до Малинського ринку) — суперечливе рішення. Раніше це було зручним варіантом для мешканців мікрорайону, особливо у вечірній час, коли інші маршрути (зокрема №8 та №26) не працюють після 18:00. У результаті для жителів вулиці Східної фактично залишається лише тролейбус №10, який курсує нерегулярно.
Додатково 8 серпня стало відомо, що оновлена редакція маршруту №44 не була погоджена робочою депутатською групою, яка попередньо займалася коригуванням мережі.
Згідно з інформацією телеграм каналу "Тут є місто", після затвердження рішення щодо маршруту №8 (Праці – Параджанова), маршрут №44 мав би зберегти кінцеву зупинку на Малинському ринку. Проте КП "ЖТТУ", яке планує подаватися на конкурс, звернулося з пропозицією змінити маршрут, аргументуючи це відсутністю належного місця для розвороту великогабаритних автобусів на території поруч з ринком. Комунальники вважають, що це створює загрозу для безпеки пасажирів.
На підставі цієї пропозиції управління транспорту підготувало оновлений проєкт маршруту — вже без заїзду до ринку — і подало його на затвердження виконкому, не погоджуючи зміни з робочою групою.
Зауважимо, що раніше великогабаритні автобуси роками розверталися поблизу ринку, і це не викликало заперечень. Проблема стала "актуальною" лише напередодні нового конкурсу.
Маршрут №8: відновлення у скороченому вигляді
Змінений маршрут №8 "Праці - Параджанова", діятиме після проведення конкурсу
Схема руху маршруту №8 "Праці - Параджанова" станом на кінець 2021 року
Після проведення конкурсу планується відновлення роботи автобусного маршруту №8, від якого раніше відмовився перевізник ПП "Шеріфф". Оновлений маршрут передбачає курсування від вулиці Праці до зупинки ЗОК на вулиці Параджанова. На відміну від попередньої, напівкільцевої схеми, тепер він не охоплює вулиці Київської та частково Параджанова.
Маршрути для дублювання приміського сполучення
До мережі також включено маршрути №21, №55 та №88. Їхнє основне завдання — дублювати приміські маршрутки (зокрема №108, №121 та №147) та створити конкуренцію на цих напрямках. Втім, з огляду на поточну ситуацію, реалізація цих маршрутів поки виглядає малоймовірною. До того ж проведення конкурсу на їхнє обслуговування не передбачається.
Загалом перелік маршрутів має такий вигляд:
Скасовані маршрути
Із нової мережі виключено маршрути, які вже давно не обслуговуються:
- №3 "Крошня - Богунія - Корбутівка";
- №7 "Сінний ринок - с. Вереси";
- №11 "Митрополита Андрея Шептицького - Бориса Тена";
- №25А "Міське кладовище - хутір Затишок";
- №27 "Льва Толстого - Садова Алея";
- №37 "Клосовського - Польова".
Нині не діючий маршрут №3 "Крошня - Богунія - Корбутівка"
Нині не діючий маршрут №7 "Сінний ринок - с. Вереси"
Нині не діючий маршрут №11 "Митрополита Андрея Шептицького - Бориса Тена"
Нині не діючий маршрут №25А "Міське кладовище - хутір Затишок"
Нині не діючий маршрут №27 "Льва Толстого - Садова Алея"
Нині не діючий маршрут №37 "Клосовського - Польова"
Висновок
Оновлена автобусна мережа не вирішує ключові проблеми транспортної системи Житомира. Конкуренція між тролейбусами та автобусами залишається, дублювання маршрутів — теж. Наприклад, у районі Крошні і надалі спостерігатиметься конкуренція між тролейбусом №4 і автобусами №10 та №110.
Отже, нова мережа не стала кроком до пріоритету комунального перевізника КП "ЖТТУ" та не містить системного підходу до вирішення транспортних проблем міста. На жаль, перегони між електро- і автотранспортом триватимуть щонайменше до наступного перегляду мережі або завершення нових договорів із перевізниками.