DataLife Engine > Новини > Маршрути-привиди громадського транспорту Житомира: коли очікування стає нескінченним

Маршрути-привиди громадського транспорту Житомира: коли очікування стає нескінченним


Учора, 11:08. Разместил: Admin

Що таке "маршрути-привиди"?



"Маршрути-привиди" – це громадський транспорт, який через великі інтервали руху створює враження, що його майже не існує. Пасажирам доводиться чекати автобусів чи тролейбусів понад 20 хвилин, а іноді й значно довше. Така ситуація робить використання цих маршрутів незручним і непередбачуваним, ускладнюючи планування повсякденних справ.

Причини проблеми



Існує кілька причин, чому маршрути в Житомирі стають "привидами":



1. Нестача водіїв, що призводить до зменшення кількості транспорту на маршрутах.
2. Зношеність транспортних засобів, які часто виходять із ладу, зменшуючи регулярність перевезень.
3. Існування маршруток, які частково або повністю дублюють маршрут тролейбусів.
4. Відсутність чіткої організації перевезень з боку міської ради. Під час створення маршруту необхідно передбачити на кінцевих зупинках резервні тролейбуси, які дозволять дотримуватися графіка у разі поломок, а також забезпечити інтервали руху не більше 20 хвилин. Якщо інтервали збільшуються до 25 хвилин і більше, такий маршрут стає недоцільним, оскільки його важко дочекатися, а пасажирам доводиться підлаштовуватися під нерегулярний графік. Відповідно, такі маршрути не користуються популярністю, тоді як автобуси-дублери заповнюються пасажирами.

Які саме маршрути підпадають під визначення "маршрути-привиди" у Житомирі



Серед автобусних маршрутів:



- № 14 (вул. Соснова - ГК "Восход"): маршрут з невеликим пасажиропотоком, який з'єднує приватний сектор з гаражним кооперативом, на довжині маршруту в місті має аналоги-дублери, що курсують частіше у тому числі і приміський автобусний маршрут № 108 (ГК "Восход" - Зарічани), що частково дублює маршрут. Інтервал руху становить 25-27 хвилин. Однозначно не є вдалим прикладом планування міської маршрутної мережі.
- № 44 (Корбутівка - Бориса Тена - ринок Малинський, деякі рейси прямують до міського кладовища): Через нестачу водіїв на маршруті працює лише 6 транспортних засобів, а відсутність підмінних водіїв вдень призводить до збільшення інтервалів руху до однієї години.

Серед маршрутів електротранспорту:



- № 4А (Крошня - майдан Станишівський): Яскравий приклад того, як не слід організовувати маршрути, оскільки очікування транспорту стає майже неможливим. Інтервал руху складає 20-25 хвилин у годину пік, а вдень – 35-90 хвилин. Це пов'язано з тим, що у пікові години на маршруті працює 4 одиниці транспорту, а вдень — лише 2 тролейбуси з перервою на обід. Цей маршрут має автобусний "дублер" № 4 (Крошня — Обласна дитяча лікарня), який курсує частіше, з більшою кількістю одиниць транспорту (6 одиниць). Отже, напрямок користується попитом і потребує збільшення кількості комунального транспорту.
- № 5 (Мальованка - Залізничний вокзал): Несподівано новий маршрут, що проходить новою лінією на Мальованку, також має інтервали 20-26 хвилин, оскільки на ньому працюють лише 3 тролейбуси. Перший тиждень на маршруті курсувало 4 одиниці транспорту, що дозволяло зберігати інтервали на рівні 15-17 хвилин. Хоча важко назвати його абсолютно невдалим, цей маршрут є дублером вже існуючого коротшого автобусного маршруту № 58 (Мальованка - Обласна лікарня, діагностичний центр). Більш доцільним напрямком могли б бути Богунія або Крошня.
- № 7 (вул. Захисників України — Залізничний вокзал) та № 7А (вул. Захисників України — Агробудіндустрія): Обидва маршрути мають інтервали руху від 20 до 35 хвилин. Маршрут № 7 працює у вихідні дні та вдень у будні, тоді як маршрут № 7А курсує лише в години пік, забезпечуючи з'єднання з промисловим районом міста. Збільшення кількості транспорту дозволило б забезпечити ефективне курсування до промзони протягом дня, забезпечуючи зручний доїзд до віддалених районів міста і конкуруючи з маршрутками та автобусами, що працюють цілий день.
- № 10 (Богунія — Агробудіндустрія): Маршрут працює лише в години пік у будні дні, забезпечуючи перевезення до промислової зони міста. Проте, незважаючи на зручний маршрут через проспект Незалежності, він має великі інтервали руху — 20-30 хвилин, що "сприяє" роботі "дублерів" автобусних маршрутів № 19, № 19А та № 26.

До уваги взято курсування маршрутів у будні дні. Якщо ж врахувати вихідні, то таких маршрутів буде значно більше, але і пасажиропотік у ці дні зовсім інший. Серед них варто особливо відзначити тролейбусний маршрут № 4 (Крошня - Залізничний вокзал), на якому у вихідні інтервали досягають 50 хвилин. Про це ми повідомляли раніше - https://traffic.zt.ua/index.php?newsid=92.

Можливі рішення



Для вирішення цієї проблеми необхідно:



1. Оновлення транспортного парку: Придбання нових транспортних засобів зменшить кількість технічних несправностей та збільшить частоту руху.
2. Оптимізація маршрутів: Аналіз і коригування як тролейбусних, так і автобусних маршрутів відповідно до актуальних потреб міста може суттєво покращити ситуацію.
3. Скорочення інтервалів руху: Збільшення кількості транспортних засобів на популярних маршрутах, особливо у години пік, допоможе скоротити інтервали очікування.
4. Безоплатна пересадка протягом визначеного часу: Це дає змогу зменшити кількість маршрутів до кожного району, наприклад, з промислової зони чи Богунії. Узгоджені розклади дозволяють пасажирам зручно пересідати, уникаючи тривалого очікування рідкісних прямих рейсів. До прикладу, мешканці Крошні щодня стикаються з необхідністю таких пересадок, щоб дістатися до Богунії.

Варто зауважити, що стаття була підготовлена в період, коли відключень електроенергії не спостерігалося, тому вона не враховує реалій відключень електроенергії, які спостерігаються нині.

Вернуться назад