DataLife Engine > Новини > Велосипедна інфраструктура Житомира: плани на папері чи реальні зміни?

Велосипедна інфраструктура Житомира: плани на папері чи реальні зміни?


Сьогодні, 14:40. Разместил: Admin

В 2024 році в Житомирі була затверджена велоконцепція, яка передбачає створення велодоріжок і велосмуг. Яка ситуація і перспектива із розбудовою велоінфраструктури в місті розповіли в ефірі Українського радіо Житомир заступник Житомирського міського голови Олександр Шевчук та представниця громадської організації "Асоціація велосипедистів Житомирщини" Аліна Кундіч.

У коментарі Суспільному Аліна Кундіч розповіла, що в Житомирі розроблені два стратегічних комплексних документи, які потрібно враховувати при проєктуванні будівництва, капремонтів, реконструкцій. Це план сталої міської мобільності Житомира, прийнятий у 2014 році. І ухвалена в 2024 році міською радою велоконцепція.

"На жаль, за відчуттями, вони залишаються лише на столі, — сказала Аліна Кундіч. — Ми бачимо, що щось з'являється, але це "щось" є взагалі не там, де воно потрібно першочергово. Наприклад, вулиця Космонавтів — як багато там їздить велосипедистів? Чому, наприклад, пріоритет не центр міста, де вже є конфлікт інтересів і багато учасників дорожнього руху, які не можуть між собою порозумітися?".

За словами представниці Асоціації велосипедистів Житомирщини, якщо брати досвід європейських країн, то вони починали будували велоінфраструктуру не з околиць, а з пріоритетних ділянок, де відбувалися часті ДТП, де є конфлікт усіх учасників дорожнього руху. Як сказала Аліна Кундіч, в Житомирі безпечна інфраструктура для всіх учасників руху з'являється або з порушеннями, або вона необдумана. Вона додала, що в межах розробки Велоконцепції експерти розробили два веломаршрути, які уже погоджені міською радою і патрульною поліцією. Вони лише потребують впровадження.

"Ми як велоспільнота, долучалися безкоштовно до всіх можливих засідань, зустрічей. Але впровадженням мають займатись і шукати можливості це зробити виконавчі органи - це міська рада, профільне управління транспорту і зв'язку", — сказала Аліна Кундіч.

Кореспондентка радіо Наталія Кулініч поспілкувалася також із заступником Житомирського міського голови Олександром Шевчуком на тему розвитку велоінфраструктури в місті.

Які засоби заспокоєння руху впроваджують в громаді? Чому у Житомирі не з'являються нові велосмуги та велодоріжки для безпечності пересування містян?

З приводу впровадження засобів заспокоєння швидкості, у нас є рішення комісії, які прийняті в попередні роки. Згідно нових ДБН (державні будівельні норми — ред.) у нас встановлені так звані "берлінські подушки" та інші заходи.

Що стосується велоконцепції, вона є основним документом при капітальному ремонті вулиць. Коли буде проходити ремонт, ми обов'язково будемо впроваджувати ті чи інші напрацювання, які відображені в міській велоконцепції. Але поки що в нас капітальні роботи заморожені і ремонт вулиць відбувається у режимі поточного ремонту. Поточний ремонт це просто заміна верхнього шару. Це не зміна геометричних форм і так далі.

Чому перший безбар'єрний маршрут у Житомирі прокладають не в центрі? І чи з'являться на ньому велодоріжки?

Безбар'єрний маршрут у Житомирі це не тільки вулиця Вітрука, де на сьогоднішній день першочергово проводитимуться роботи. Це будуть вулиці Київська, Театральна, Бердичівська, Вокзальна, Вітрука. Там зараз найбільше скупчення адмінбудівель для людей з особливими потребами — ми говоримо, наприклад, про Прозорий офіс, куди звертається велика кількість і пільговиків, і пенсіонерів, і інших людей для отримання тих чи інших документів. Тому було вирішено першу чергу зробити пониження там, щоб людям було зручно пересуватись вздовж вулиці Вітрука. Але це, знову ж таки, поточний ремонт з пониженням, облаштуванням тактильної плитки і так далі. Це не будуть якісь роботи згідно проєктів.

Велоконцепцію для Житомира розробляли коштом Німеччини і Швейцарії, і йшлося про те, що її впровадження відбуватиметься вже коштом міського бюджету з можливим залученням донорських коштів. Чи ведеться пошук донорських коштів?

Так, звичайно. На сьогоднішній день ми зверталися неодноразово і до Європейського банку, і до донорів, які працюють з Європейським банком, тому що в даному випадку по транспорту з ними найплідніша співпраця. Але пріоритетом сьогодні є інфраструктурні проєкти — енергетичні, проєкти водопостачання, водовідведення та інше. Тому поки що у нас зворотного зв'язку щодо фінансування та підтримки велоінфраструктури немає. Але ми розглядаємо це питання.

Нагадаємо, 19 грудня 2024 року на сесії Житомирської міської ради затвердили Концепцію розвитку велосипедної інфраструктури міста, яку розробляли понад рік. Концепція визначає, як на вулицях міста має бути організований рух велосипедистів.


Представниця ГО "Асоціація велосипедистів Житомирщини" Аліна Кундіч

Вернуться назад