Пільговий проїзд без обмежень: в ТТУ підраховують збільшення збитків
Учора, 16:12. Разместил: Admin
З 16 січня 2025 року для пенсіонерів за віком та осіб з інвалідністю III групи часових обмежень для безоплатного проїзду у електротранспорті Житомира немає, повідомляє Житомир інфо.
«Житомирська міська рада скасувала оплату за проїзд пенсіонерам і людям з інвалідністю III групи на підставі рішення суду. До суду звернулися громадяни України, які були незадоволені цією оплатою і вважали, що це порушення їх законних прав», – говорить заступник начальника КП «Житомирське трамвайно-тролейбусне управління» Володимир Бродський.
У Житомирському трамвайно-тролейбусному управлінні розповідають, який відсоток серед пасажирів складають пільговики та скільки коштів втрачає підприємство через їх перевезення.
«Наше підприємство перевозить пасажирів усіх пільгових категорій, і вони складають 45% від пасажирів, які перевозить КП «Житомирське трамвайно-тролейбусне управління». Підприємство після скасування оплати для пенсіонерів за віком та людей з інвалідністю III групи недоотримує в робочий день близько 30-35 тис. грн», – каже заступник начальника КП «Житомирське трамвайно-тролейбусне управління» Володимир Бродський.
З липня 2024 року пенсіонерам за віком та людям з інвалідністю III групи проїзд у тролейбусах був безоплатним лише з 10 до 16 години, а в інший час коштував 5 грн. Завдяки цьому ТТУ зазнавало менше збитків, кажуть в підприємстві.
«Із введенням оплати за проїзд для пенсіонерів за віком та осіб з інвалідністю III групи трамвайно-тролейбусне управління отримувало в місяць близько 1 млн грн. Зі скасуванням цієї оплати, звичайно, грошей цих ми недоотримуємо, тому і виникає дефіцит коштів. Підприємству не вистачає близько 10-15 млн грн для того, щоб працювати й утримувати транспортні засоби в робочому стані. Завдяки договору на транспортну роботу з міською радою, ми отримуємо певні гроші за виконану роботу, які дозволяють оплачувати електроенергію, зарплату і податки», – розповідає заступник начальника КП «Житомирське трамвайно-тролейбусне управління» Володимир Бродський.
Після скасування часових обмежень кількість пасажирів зросла.
«В день збільшилося приблизно на 300-400 осіб. Навантаження це не створює, зі скасуванням готівкової форми оплати у водія немає контакту з пасажирами, хіба що немісцеві звертаються за роз’ясненням: де вийти, як доїхати до певної зупинки. Це не дуже для пасажирів, які працюють, їдуть вранці на роботу, тому що досить часто пенсіонери їдуть зранку на ринок, і тому збільшується кількість пасажирів у пікові години», – говорить заступник начальника КП «Житомирське трамвайно-тролейбусне управління» Володимир Бродський.
21 січня журналісти запитали у житомирян, які зараз можуть користуватися безоплатним проїздом, наскільки їм були потрібні такі зміни.
«Боже, дуже добре. Якщо пенсіонеру треба зранку поїхати в лікарню, а це завжди, якщо дітей маленьких і внуків треба оглянути – не треба витрачати свої кошти. А літом, може, дасть Бог поїхати ще на пляж чи у парк відпочити», – каже Валентина.
«Я такого не чула, тільки дивлюся котра година і чекаю чи їхати, чи ні. То вже можна їздити цілий день?(ред. так, вже можна цілий день) Воно так краще, бо на вокзал, ринок треба раненько поїхати, там о 9 годині вже нікого немає», – говорить Анна.
«Я кожен ранок їздила до стоматолога, увесь час платила, це дорого для мене, пенсія 4 000 грн. А зараз добре, і в поліклініку поїдеш, і все, економія», – відповідає Неля.
У Житомирському трамвайно-тролейбусному управлінні наголошують, користуючись пільгою потрібно валідувати картку житомирянина або транспортну пільгову картку.
«На жаль, не всі пільговики отримали електронну картку, не валідують її в нашому комунальному транспорті. І тому звертаємося до пільговиків з проханням отримати картку і валідувати її при проїзді в комунальному транспорті. По-перше, це облік перевезених пасажирів, по-друге, ми маємо надію, що держава все ж таки встановить відшкодування перевізникам за перевезення пасажирів пільгових категорій», – пояснює заступник начальника КП «Житомирське трамвайно-тролейбусне управління» Володимир Бродський.
Вернуться назад