Житомир планує закупити нові тролейбуси та електробуси за кредитні кошти
5-12-2024, 20:32. Разместил: Admin
Матеріал підготовлено за сприяння спільноти в Telegram "Тут є місто.".
На сайті ЄБРР з’явився тендер на закупівлю нових тролейбусів з автономним ходом та електробусів для Житомира. Місто планує отримати кредит у 10 мільйонів євро, а також грантову підтримку в розмірі 6 мільйонів євро. Першочерговий внесок із міського бюджету складе 1 мільйон євро.
Ще у 2023 році Сергій Сухомлин, тодішній міський голова, анонсував плани закупівлі тролейбусів з автономним ходом на 20–25 км та електробусів. За ці кошти місто планує розширити маршрутну мережу комунального транспорту на 4 нових тролейбусних маршрути та 2 маршрути електробусу.
Але чи справді місту потрібні нові маршрути?
- Реальна проблема — не кількість маршрутів, а оновлення рухомого складу. Сьогодні транспортна система Житомира перенасичена маршрутами. Близько 90% мережі електротранспорту дублюється автобусами приватних перевізників. Це лише створює хаос, а не розв’язує проблеми пасажирів.
- Досвід європейських міст показує, що ефективна система транспорту може перевезти більше пасажирів із тим самим парком техніки. Єдиний спосіб досягти цього — впровадження безкоштовної пересадки на маршрутах протягом 60 хвилин. Це дозволило б уникнути дублювання маршрутів і забезпечити зручні поїздки між мікрорайонами.
Чому електробуси — дороге та неефективне рішення для Житомира?
- Один 12-метровий електробус коштує на 30–50% дорожче за тролейбус. Через 5–7 років доведеться замінювати зношену батарею, що обійдеться в до 50% від вартості самого електробуса. А ще й за утилізацію старої батареї треба заплатити.
- Тролейбуси з автономним ходом — оптимальний вибір. Вони поєднують переваги традиційного тролейбуса та електробуса, маючи батарею для руху без дротів на відстань 20+ км. Навіть у разі зношення батареї такий тролейбус продовжить працювати як звичайний.
ЖТТУ потребує повного перезавантаження
Проблема не лише в транспорті, а й у самому підприємстві.
- Новий тролейбус, який коштує 200 тисяч євро, обслуговує 65-річний слюсар, що працює за мінімальну зарплату в неопалюваному цеху. Очікувати ефективності від таких умов — марно.
- Керівництво ЖТТУ також не демонструє зацікавленості в розвитку. Влітку кондиціонери не працюють, подаровані автобуси з інших міст простоюють у депо, а транспорт часто виглядає гірше за маршрутки приватників. Варто згадати й про нещодавний інцидент коли на маршруті №44 працював несправний автобус, у салоні якого пасажири відчували сильний запах, схожий на солярку або вихлопні гази.
Ми, як місто маємо вимагати від влади ефективності. Бо міській бюджет — це наші з вами податки, і вони мають використовуватися максимально ефективно на благо всієї громади.
Читайте Тут є місто. в Фейсбук. Далі буде...
Вернуться назад