DataLife Engine > Новини / Оплата проїзду > З 8 липня в комунальному транспорті Житомира лише безготівкова оплата

З 8 липня в комунальному транспорті Житомира лише безготівкова оплата


8-07-2024, 19:18. Разместил: Admin

8 липня 2024 року жителі та гості Житомира зіткнулися з неможливістю сплатити проїзд готівкою у комунальному транспорті. Водночас у маршрутках та автобусах приватних перевізників така можливість ще зберігається, що створює нерівні умови для приватного перевізника та комунального транспорту, оскільки рішення міськвиконкому поширюється на весь міський транспорт, як комунальний, так і приватних перевізників.

Нагадаємо, що повністю безготівкова оплата мала запрацювати ще в червні 2024 року, проте запровадження перенесли на 1 липня 2024 року. Фактичний запуск відбувся 8 липня, і лише в комунальному транспорті: тролейбусах, трамваях та автобусах №№ 23, 33, 44.



Інформація про зміни на зупинках та у комунальному транспорті


Пасажири реагують по-різному: хтось оплачує проїзд безготівково, як зазвичай, хтось шукає банківську картку та знайомиться з новою системою, а дехто їде "зайцем" або пересідає у маршрутку, дізнавшись від водія, що готівку більше не приймають.

Ми вирішили дослідити, як функціонує безготівкова оплата у транспорті та з якими труднощами стикаються пасажири, які прагнуть швидко та зручно сплатити за проїзд.

Незважаючи на переваги нової системи, такі як можливість миттєвого поповнення картки, підключення двох пакетів послуг на одну картку та використання QR-коду замість пластикової картки, є і значні недоліки.

Що не так з безготівковою оплатою проїзду у громадському транспорті Житомира?



1. Оплатити проїзд у міському громадському транспорті Житомира можна за допомогою банківської картки або NFC, однак нещодавно виявилося, що це можливо не завжди. У міській раді повідомляють, що в разі виникнення блекауту у громадському транспорті буде діяти лише транспортна картка. Це означає, що оплата готівкою недоступна, а банківська картка приймається до оплати валідатором лише при наявності інтернет-зв'язку. В результаті залишаються лише два способи оплати - транспортна картка або QR-код у додатку CityCard. Варто відзначити, що раніше під час блекаутів старі валідатори працювали без змін і приймали всі види оплати.

2. В транспорті відсутня необхідна кількість валідаторів. Особливо це стосується трамваїв і автобусів, як комунальних, так і приватних.

У автобусах приватних перевізників зазвичай встановлено лише один валідатор, розташований біля водія на передніх дверях. Це може бути виправдано для автобусів малої вмісткості, але у випадку великих автобусів це призводить до затримок при посадці через передні двері, що в свою чергу збільшує інтервали між автобусами.



Салони автобусів приватних перевізників з єдиним валідатором


У комунальних автобусах №№ 23, 33, 44 валідатори розміщені на перших і других дверях або лише на других дверях. Це призводить до непередбачуваних ситуацій для пасажирів, які в години пік змушені штовхатися назад до валідатора через переповнений салон або їхати без оплати. Дивно, що це питання ще не вирішене, оскільки воно значно ускладнює рух автобусів і створює несприятливі умови для пасажирів при оплаті проїзду.


Салон комунального автобусу MAN з двома валідаторами


Салон комунального автобусу Scania з одним валідатором


У трамваях валідатори встановлені лише біля перших і других дверей, що унеможливлює оплату проїзду в задній частині салону. Це створює незручності як для пасажирів, так і для перевізника, оскільки не всі пасажири захочуть проходити через весь салон до валідатора, особливо під час годин пік. Таке розміщення валідаторів сприяє скупченню пасажирів переважно в передній частині трамваю.


На фото помітно два валідатори попереду та скупчення пасажирів поруч


Тролейбуси, на диво, краще обладнані валідаторами, які іноді розташовані і в передній частині салону, що є досить зручним при скасуванні готівкової оплати.


Салон одного з тролейбусів, де наявні 2 валідатори



Валідатор, що розміщений на перших дверях у тролейбусі БКМ


3. Відсутність терміналів для купівлі разових квитків у вільному доступі. Логічним рішенням було б їх встановлення на найбільш людних зупинках, щоб пасажирам не доводилося шукати термінали в сусідніх магазинах. Зараз, за даними оператора, є лише 8 таких вуличних терміналів. Також можна скористатися терміналами EasyPay, які розташовані на деяких зупинках. Особливо важливим є встановлення терміналів на зупинках з потоком гостей міста, які не знайомі з системою оплати проїзду, як-от залізничний вокзал, а не лише автовокзал. На багатьох важливих пересадкових зупинках, таких як залізничний вокзал, Гагаріна, Жуйка, Театральна (лише з одного боку), термінали відсутні.


Термінали самообслуговування, зліва EasyPay, зправа CityCard


4. Придбати пакети "безліміт" на 30 або 90 днів для електротранспорту можна лише через термінали самообслуговування CityCard, де оплата здійснюється виключно готівкою. Крім того, пакет потрібно купувати після завершення попереднього терміну дії, інакше невикористані дні "згорають", і відлік нових днів починається з дати поповнення. Зауважимо, що раніше поповнити "безліміт" можна було як через термінали самообслуговування, так і онлайн (безготівково), а не використані дні сумувались з новим терміном дії.

5. В терміналах самообслуговування CityCard, які повинні були замінити оплату готівкою у водія, неможливо отримати решту при купівлі разових квитків. Нагадуємо, що вартість двох квитків становить 30 гривень, вони дійсні 48 годин, і оплата приймається лише купюрами. Придбати один квиток неможливо. У терміналах EasyPay є можливість повернути решту на рахунок мобільного оператора або на банківську картку.

Сподіваємося, що недоліки будуть поступово усуватися, оскільки мешканці тепер змушені користуватися валідатором для оплати проїзду в комунальному транспорті без інших варіантів або пересідати на автобуси приватних перевізників.
Вернуться назад